Konsumentdagar i moll

Sitter just nu på tåget, på väg mot årets Konsumentdagar i värmländska Sunne. Det är alltid lika roligt att träffa alla engagerade, kunniga människor som dagligen jobbar för att lösa konsumenters problem. I eftermiddag är det ”höjdarna” som ska prata – konsumentminister Birgitta Ohlsson (som först skulle komma, därefter kallades till ett EU-möte men sedan ändrade sig igen och kom ändå) samt cheferna för Konsumentverket och Allmänna reklamationsnämnden. Även om återseendet på dessa årliga sammankomster brukar präglas av glädje så lär det bli en tydlig mollklang i år. Antalet vägledare fortsätter minska, och fortfarande har 66 kommuner knappt någon vägledning alls (se vårt utspel idag). Det ska bli intressant att se vad höjdarna, framför allt ministern, tänker säga om det – förutom att det är olyckligt och att verksamheten är viktig…

Ett svar på ”Konsumentdagar i moll

  1. Jag är konsumentvägledare i Kungsbacka i västra Sverige. Har även jag deltagit i Konsumentdagarna i veckan. Måste notera att vår nya minister Birgitta Ohlsson gjorde ett mycket positivt intryck på många vägledare. Detta är en kvinna som faktiskt finns i vår verklighet och ( som det i alla fall kändes som) talade med engagemang och kunskap. Detta har vi inte varit bortskämda med så dessa dagar lämnar oss med ett hopp inför framtiden.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *